Vídeos

Ens encanta inspirar-te!

Visita el nostre Canal BenSalut en YouTube

50 Instants de Felicitat

50 instantes de felicidad

https://www.youtube.com/watch?v=29nIL7j7Rf0

No busquis el moment perfecte, escull un moment i fes-lo perfecte. 

¿Quins són els teus petits moments de felicitat?

La felicitat és un manera especial de veure la vida; Arribar  a assaborir cada minut es un dels majors secrets del benestar interior. Us presentem 50 petits moments de felicitat per a redescobrir aquells instants que ens alegren el dia.

Segons Benjamín Franklin “La felicitat humana generalment no s’aconsegueix amb granes cops de sort, sinó amb petites coses que passen tots els dies”

Frases cèlebres. Reflexions de la vida

Reflexiones de los grandeshttp://www.youtube.com/watch?v=9c_MG4QyDAI

Unes curtes reflexions d’uns grans personatges. Einstein, Nietzsche, Shakespeare, Emerson, Lennon, Coelho, Disney, Platón, Ford, Wilde, Dickens, Darwin.

Com lliurar-se del estrès?

presentacio

http://www.youtube.com/watch?v=FYdnRWjawc0

La nostra amiga Salut ens dóna algunes orientacions per lliurar-nos d’aquesta desagradable sensació i viure una vida més plaentera.

Motiva’t! Imatges i Frases motivants

Darwin Bell

http://www.youtube.com/watch?v=4mn3idjUhhw

Frases de reflexió e imatges motivants per alegrar el dia.

Del fracàs al èxit. Persegueix el teu somni. Aprèn dels grans!

texto2

http://www.youtube.com/watch?v=rxlunmoNiXw

Tots hem rebut algun “No” en la nostra vida, el més important es què fem després d’això. Us presento a 10 persones que van ser rebutjades amb un “no serveixes per això” i finalment arribaren a lo més alt. Anem a aprendre dels grans. Persegueix els teus somnis!

¿Com protegir-nos contra els pensaments i sentiments negatius?

Imagino que recordareu fàcilment un heroi de la literatura anglesa, Robinson Crusoe. Ell ja ens va ensenyar a protegir-nos contra els pensaments i sentiments negatius. Quan va anar a parar a la seva illa, indefens, sense companys, sense esperança que el salvessin, un sentiment depressiu l’oprimia amb força. Però es va dir a si mateix; cap situació no pot ser tan desesperada com per atordir-se.  Així que va agafar un llapis (més aviat un tros de fusta del vaixell naufragat) i va escriure lo bo i dolent de la seva situació.

Dolent

Bo

He anat a parar a una illa i no tinc esperança de sortir-ne

Però sóc viu i no m’he ofegat com els altres companys

He estat escollit entre totes les persones per patir una gran infelicitat

Però he estat escollit entre tota la tripulació per lliurar-me de la mort

No tinc roba per vestir-me

Però sóc en una terra càlida, on no podria portar roba encara que en tingués.

¿S’enganyava a si mateix al pintar de color de rosa la situació? No, perquè les dues cares són certes. La qüestió és amb quina cara ens ho mirem, i normalment ens és més útil veure les coses de manera optimista. Decidir-se per l’ampolla mig plena és un dels remeis més efectius que hi ha contra l’abatiment.

La teràpia psicològica proporciona ajuda per aprendre a reorientar la nostra manera de pensar. Això pot ser molt útil quan els models de pensament negatius ja estan molt arrelats a causa d’una llarga fase d’abatiment. Però per a l’ús quotidià generalment un mateix també ho pot posar en practica.

¿Com obrir els ulls?

Quan patim abatiment, ens cau a sobre un allau de pensaments negatius. Sovint ja hi estem tan acostumats que aquestes cadenes de pensaments son molt rapides, casi com un reflex. Per tant, el primer que hem de fer es donar-nos compte de que les tenim. Tal com va fer el Robinson es especialment efectiu escriure tots els nostres temors i pensaments negatius en un paper. Ens serà molt més fàcil comprendre i comprovar les nostres negatives suposicions al veure-ho per escrit que quan ens volten pel cap. Lo ideal es escriure aquests pensaments en el mateix moment en què ens n’adonem. A continuació va bé apuntar el que contraresta els nostres temor i pensaments negatius.

Un exemple que acostumo a posar als meus pacients es: El nostre fill adolescent ha sortit de festa i ja han passat tres hores de retràs de la seva hora límit. No ens ha trucat ni avisat, i al trucar a seu mòbil esta apagat. Pensaments negatius que podrien passar-nos pel cap son: “li pot haver passat alguna cosa”, “potser s’ha fet mal i no pot avisar-me”, etc. En aquest cas pensaments positius i que també poden ser veritat serien: “s’ho esta passant bé i no s’ha adonat de l’hora” “tenia ganes de quedar-se una estona més i s’ha quedat sense bateria o no té cobertura”,  etc.

Ningú no ha d’avergonyir-se haver d’apuntat d’ara en endavant els seus pensaments “negatius”. Escriure és només una ajuda inicial, igual que ho son les rodetes supletòries en les bicicletes infantils. Aviat el control sobre les sensacions i els pensaments negatius esdevé un hàbit i som capaços de dominar-los al cap de pocs segons. En la mateixa mesura que augmenta aquesta habilitat, disminueix també la seva presencia. Si encara així un veu que sol no se’n surt, pots contactar amb nosaltres i t’ajudarem a veure a veure el got més ple o a motivar-te per anar a buscar més aigua!

Article publicat per BenSalut en Circ de Tarragona

 

“La persona més influenciable amb la qual parlaràs tot el dia ets tu…

Vés amb compte llavors sobre el que et dius a tu mateix”

Zig Ziglar.

0c00c887cf718a5855254ada11613a53-265x300

Imatges i frases motivants

Em fa molta il·lusió presentar-vos una de les meves primeres edicions de vídeo a Youtube per BenSalut. Ho he titulat Imatges i frases motivadores.
Espero que us agradi, i si m’ajudeu a difondre us ho agrairé molt!! ^ ^
(si us agrada donar-li “m’agrada” a Youtube)
Gràcies!!

Imatges

http://www.youtube.com/watch?v=4mn3idjUhhw

Un senzill exercici sobre com ment i cos s’influencien mútuament

logoBENSALUTtexte3catala

Relació ment i cos

Conectar amb les nostres emocions

inteligencia_emocional_02_x500

“Per mi és impressionant el fet que podem estar preocupats per l’aparença del nostre cos, al mateix temps que estem completament desconnectats d’ell“. Jon Kabat-Zinn

Les sensacions són part de nosaltres. Quan som capaços de prendre consciència d’elles i identificar-les, no només ens fem presents, sinó que entrem en una relació honesta amb allò que ens està passant. Una ment desconnectada del cos pot ser font de sofriment i ignorància, per molt eloqüent i lògica que aquesta sembli.

La consciència emocional és la capacitat per prendre consciència de les pròpies emocions i la dels demès, incloent-hi l’habilitat per captar el clima emocional d’un context determinat. Ser més conscient significa identificar i reconèixer de forma adequada la nostra vivència emocional. Prendre consciència suposa la nostra pròpia observació interna, saber què se sent, en quina mesura afecta, les seves causes i conseqüències.

Una vegada reconeguda l’emoció, donar-li un nom permet concretar la intensitat, durada i diverses emocions que pertanyen a la mateixa vivència. Comprendre les emocions dels altres suposa certa capacitat d’empatia per percebre i entendre-les. Empatia significa “posar-se en la pell de l’altre”. Com més oberts estem per viure les pròpies emocions, major habilitat tindrem per captar la dels demès. Desenvolupar aquesta capacitat empàtica, suposa afavorir les nostres relacions socials.

El terme llatí emoció significa “incitar”, “moure a”, “treure fora” de nosaltres mateixos. Esta relacionat amb el sentiment, el que sentim ens mou cap alguna cosa, ho manifestem externament i ho expressem cap a fora. L’emoció és sempre la reacció davant una situació interior o exterior. La qualitat de desagradable ens convida a entendre que per la seva naturalesa crea disgust, incomoditat, sensacions de rebuig o altres, i per tant és convenient donar-li una altra orientació.

La persona es fa responsable de la seva conducta en la mesura que connecta amb la pròpia emoció i valora la seva expressió adequada. Tenir consciència de les pròpies emocions permet conèixer les nostres capacitats i limitacions. Aquest coneixement condueix a la reflexió i cerca de noves respostes, dóna pistes de quines debilitats hem de potenciar, i quines fortaleses posseïm.

PRÀCTICA

aprende-controlar-emociones-saca-partido-L-kkkjz5

La invitació és a estar en contacte amb el nostre cos. Sigui el que sigui la sensació que sorgeixi, observa com apareix i com naturalment se’n va, sense tractar de trobar una explicació immediata de per què sentim això.

Totes les emocions són necessàries, les desagradables són tan vitals com les agradables, ens estan advertint que hi ha alguna cosa a cuidar allí. Si sents alguna cosa desagradable, la teva lluita contra allò no t’ajudarà a que se’n vagi més depresa, tot el contrari. Si sents alguna cosa agradable, el teu desitg a que es quedi i por a que desapareixi t’impediran gaudir-ho plenament. El punt clau és estar en el present, gaudint de les emocions agradables i acollint les desagradables per poder cuidar d’un mateix i potenciar el nostre desenvolupament personal. El primer pas per estar en pau, és ser conscient de les teves sensacions.

imatge4CAT

Paraules que canvien ments

No necessites res per ser feliç. Però si que necessites algo per estar trist.